Olycksfallsförsäkring

Olycksfallsförsäkring för dig som rider

Du som medlem i förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet har en olycksfallsförsäkring i Folksam via ditt medlemskap.

Här anmäler du en skada

Den som har råkat ut för ett olycksfall ringer själv (alternativt målsman) till Folksam på 0771-950 950 och anmäler olycksfallsskadan alternativt gör en skadeanmälan via folksam.se/ridsport Länk till annan webbplats..
Det innebär att det inte längre är föreningen som ska anmäla olycksfallet.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under:

aktivitet anordnad av Svenska Ridsportförbundet, dess distriktsförbund, medlemsförening eller i samverkan med medlemsförening.
• enskild ridning och träning.
• direkt färd till och från verksamhet enligt ovan.

Om träning/tävling anordnas på annan ort än hemorten (även utomlands) gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med sådan resa.

Mer information om olycksfallsförsäkringen och andra försäkringar för ridsporten. Länk till annan webbplats.

Publicerad: 2022-11-06

Senast uppdaterad: 2022-12-04